Woensdag 1 juni

1 juni 2016 - Magelang, Indonesië

Om 8 uur werden we opgehaald. Nanang had een gids meegenomen. Hij reed met ons mee en vertelde een hoop over wat we onderweg zagen. In Wonosobo staat een Nederlandse brievenbus en een protestante kerk, geschonken door de Nederlanders.
 Wonosobo staat voor bergpicknick
Heel gaaf was dat we een boer zagen met buffels die het land bewerkte. Typisch Javaans.
We reden de bergen in op weg naar Diënplateau, wat Paradijs betekent.  Dit ligt op een hoogte van 2093 m hoogte. Een hele klim. Ben nog steeds verbaasd hoe het allemaal goed gaat met al die haarspeld bochten. En wat ze allemaal niet vervoeren op hun fiets, brommer, karretje, paard en wagen.
Onderweg zagen we bergen wat een slapende vrouw voorstelde. Foto maken natuurlijk.
Theeplantages, die volgroeid zijn en de oogst binnen wordt gehaald. Een prachtige koningsvarenboom, cassavebomen, hortensia’s en palmen etc. De natuur is zo ontzettend mooi.
Een moskee die door de lokale bevolking is gebouwd. Prachtig!
We kwamen aan bij de zwavel bron. We moesten wel even klimmen, maar het resultaat was er wel naar.  Eenden zwommen er zelfs in. Heel bijzonder in de zwavel.
Na dit uitzicht zijn we naar de opspuitende zwavelbronnen gereden. Kawah Skidang. Dit stonk echt heel erg. 125 graden is een vulkaan. Onder je voeten werd het zelfs warm.
De gids vertelde dat het voor 90% zwavel is. Goed voor de zilverindustrie.
Na de zwavelluchten vervolgden we onze trip naar enkele historische hindoeïstische tempels uit de achtste eeuw na christus. Door de aardbeving in 2006, is er een hoop verwoest en ze zijn nu het weer aan het opbouwen. Steentje voor steentje.
Na al dit moois en met een hoop geschiedenis te hebben gezien zijn we weer richting auto gegaan om onze reis voort te zetten.
Op naar de Borobudur, welke we morgen gaan bezoeken.
Na een reis van 2 uur kwamen we aan bij het hotel, vlak achter de Borobudur. Ren prachtig wederom koloniaal hotel. We waren de enige gasten en zijn heerlijk aan het zwembad gaan liggen. Even helemaal niks! Al die mooie indrukken laten doordringen.
We zijn in het hotel blijven eten, als enige gasten eens een keer geen rijst, maar lekker zalm! Was lekker.
Vroeg naar bed vanavond en morgen naar de mooie tempel!
Slaap lekker.

1. Melis:
    1 juni 2016
    Jammie zalm haha is weer eens wat anders
  2. Carla Hoogveldt:
    2 juni 2016
    Wat een belevenissen he'! Kunnen jullie zoveel indrukken wel verwerken? Jammer dat het slapen wat moeizaam gaat! Lekker vooruitzicht is dat jullie in Bali een beetje kunnen bijkomen! Kus x